Blogopmaak

Nieuwe EHBO Cursus start | juni 2023

Gunter Vos
Juni 2023 willen wij starten met een nieuwe Basis Cursus EHBO

Een EHBO cursus volgen is beslist de moeite waard! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Er gaat geen dag voorbij, of krant en TV tonen gedeukte auto's en ambulances met gillende sirenes. Geen wonder dat we bij het woord “ongeluk” meteen aan bloed en ellende denken. Het grootste deel van de ongelukken gebeurt echter gewoon thuis, tijdens het werk of tijdens het spelen. Een verbrande vinger, een schaafplek, een verstuikte enkel; niets griezeligs of bloederigs, iedereen kan leren helpen.

Op de cursus leert u wat er gedaan moet worden, of juist moet worden nagelaten. Wat moet er gebeuren bij storingen in het bewustzijn, bij storingen in de ademhaling, bij bloedingen, bij verbrandingen, bij vergiftigingen, bij botbreuken, bij letsels door hitte of koude.

In een 'hybride' vorm bieden onze volgende cursus aan.

Theoretische deel
* Oranje Kruis boek (ter voorbereiding van uw theorie)
* Online volgt u een E-Learning programma (kost u ca. 7 uur)

Praktijk lessen (met een van onze ervaren instructeurs)
* één avond (van 19.15u tot 22.15u)
* één volledige praktijk zaterdag (van 9u tot 16.30u)
     - inclusief gezamenlijke lunch
     - aanwezigheid van een simulatie slachtoffer (Lotus)

Examen moment
* ca. 45minuten onder toezicht van een onafhankelijke Oranje Kruis examinator (eventueel aangevuld met een medisch assistent)

Bonus
* het behaalde EHBO diploma is 2 jaar geldig
   (om kennis op peil tehouden is bijwonen van herhalingslessen verplicht)
* eerste jaar automatisch lid van onze gezellige vereniging
* koffie en thee inbegrepen
* kleine groepen (minimaal 6, maximaal 10 personen)
* verbandmaterialen tijdens de lessen in begrepen
* thuis EHBO kit inbegrepen

De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens deze cursus:
  • Het beoordelen van de vitale functies (bewustzijn/ademhaling/bloedcirculatie)
  • Hoe te handelen bij verslikking/verstikkingen/verdrinking
  • Ernstige bloedingen beoordelen eerste hulp te verlenen
  • Shockverschijnselen herkennen en hoe te handelen
  • Het behandelen van plaatselijke letsels zoals kneuzingen/verstuiking/oogletsels/koude-en warmteletsel/vergiftiging
  • Verbandleer en kleine ongevallen
  • Reanimatie / AED bediening

Doeldata
* Woensdagavond 7 juni '23

* Zaterdag 17 juni '23

* Zaterdag 24 juni '23 om 13u

Investering in jezelf -> slechts € 229,-

Vergoeding door zorgverzekering
Heeft u een aanvullende zorgverzekering?
Wellicht dat de cursus dan (gedeeltelijk) wordt vergoed door uw zorgverzekering. Kijk voor meer informatie op

Let op: Wij bemiddelen niet. U dient de vergoeding zelf aan te vragen bij uw zorgverzekering.

Heb je vragen, neem dan contact op met het secretariaat, Jolanda van de Weem (jolanda@regio-ehbo.nl)

ps uw aanmeld gegeven worden daarna gebruikt om onderling mee te communiceren (dus naar OranjeKruis, Nationale EHBO Bond en onderlinge Whatsapp groep(en)

Ik heb interesse in de Basis EHBO cursus

05 feb., 2024
1e W orkshop - 5 meest voorkomende ongelukken bij kinderen een feit!
15 jan., 2024
En de winnaar is .....B ram
10 okt., 2023
In mei 2024 willen wij starten met een nieuwe Basis Cursus EHBO Heb je zin en wil je, je medemens helpen in nood, neem dan deel aan deze nieuwe cursus.
19 sep., 2023
Via Sjors Sportief kun je nu GRATIS deelnemen aan een workshop EHBO voor kinderen
door Gunter Vos 16 nov., 2022
Na 45-jaar lidmaatschap neemt Thea afscheid van onze vereniging.
door Gunter Vos 14 nov., 2022
Januari 2023 willen wij starten met een nieuwe Basis Cursus EHBO Heb je zin en wil je, je medemens helpen in nood, neem dan deel aan deze nieuwe cursus.